JAG

Oavsett vad du gör, mot/med sig själv eller andra, så kommer du att leva med de erfarenheterna och de minnena hela ditt liv. Oavsett hur långt eller kort ditt liv kommer vara och hur det kommer utformas så kommer du aldrig någonsin helt och hållet kunna fly från dig själv och den du är eller vill vara. DU är den enda människan du säkert vet att du kommer att leva med hela DITT liv - så se till att vara din egen vän!

Spela huvudrollen, sätt dig i förarsätet - det här är d i t t   l i v och det kommer bli och vara det du gör det till! Tänk på det, nästa gång du ser dig själv i spegeln, går och lägger dg, bjuder folk till din fest eller kommenterar någons klädstil. Vem vill du vara? Vad gör dig till den du är? Dina handlingar definierar vem du är. DO = BE!
Jag skriver inte att det är enkelt, att alltid lyckas lyssna till dig själv och din inre röst. Hitta den och följa den, trots rädslor om ensamhet eller oförståelse. Jag skriver inte heller att du måste. Jag skriver det mer som ett tips... ett litet livstips jag verrrkligen tror på!

För oavsett vad du gör, så kommer du alltid se dig själv i spegeln, du kommer alltid leva med dig själv - och du har fullständig makt att vara ditt fulla underbara fantastiska jag med alla unika förmågor och egenskaper. Gör dig själv en tjänst och se dina möjligheter! Tänk positivt - vad är det värsta som kan hända?? Var inte rädd - för det finns ingenting att frukta!

Varje dag är en gåva, en möjlighet att göra någonting av, att forma precis som du vill! Ta den möjligheten, fånga den och gör den till din! Låt ingen hämma dig eller kuva dig - allra minst dig själv! Ingen kan få dig att känna dig maktlös utan din egen vilja. Folk kan säga vad dom vill, men de blir aldrig riktigt farligt förens du börjar tro dom...


Och hur klychigt detta än låter så tror jag djupt på vartenda ord jag skrivit. Det är min livsfilosofi, mitt bränsle, min ammunition! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0