ZEN

Vilken underbar kväll! En kär vän kom över till mig och vi har bara suttit och snackat och tagit de lugnt, hur härligt som helst! Tänkte ganska snart gå och sova tror jag, ska jobba sent imorgon och gå och träna och sånt så jag vill hamsta energi känner jag!
Men först ska jag nog ta och meditera lite och ligga på min spikmatta. Jag tycker det är huur skönt och givande som helst! Jag brukar oftast använda mig av zen-meditation, som man kort skulle kunna beskriva handlar om att rensa sina egna tankar och öva sig på att släppa tankar och bara slappna av. Det är ganska svårt när man inte gjort de på ett tag, men jag har mediterat till och från i mitt liv sen jag var ungefär 13 år, dvs... i 10 år nu! De finns ju massvis med olika meditationsformer men jag känner att zenmeditation passar mig bäst!
Vill ni har lite meditationstips så kan ni klicka här och genom de komma till ett tidigare inlägg jag skrivit om just detta!
Godnatt sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0