KORSETT



Nu är jag på jobbet och (förhoppningsvis) jobbar på min korsett jag håller på med! Vi har haft sy hela helgen för en verksamhet som vi kallar för SKULD - en ungdomsgrupp som inriktar sig på historia och levande rollspel. Jag håller på med en 1600-tals korsett för stunden. De känns som den kommer bli jättefin!

(min är lite mer tidstrogen och görs efter ett riktigt mönster från 1600-talets slut)
Har gjort en korsett förut men de var mer som ett slags livstycke, dvs en slags korsett som bara sitter på magen och slutar under bysten. Den här är mer komplicerad och har riktigt många plastskenor i sig! Riktigt slit men fint kommer det bli!
Jag har gjort min lite "för stor", alltså den passar mig hyfsat. Jag e så bekväm av mig så jag orkar inte ha något som totalmosar mig, haha, inte ens på lajv, de ska mest se ut som att jag är lite mosad^^ Så jag gör den lite stor så jag kan andas, äta och annat sånt stuffie vi moderna kvinnor gärna gör^^

Den blir i ett härligt blekgrönt tyg med stora medaljonger på sig. Den kommer ju inte synas under klänningen sen, men wtf fin under right??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0