LIVET OCH DÖDEN

Livet och döden, två så centrerade delar i våra liv. Så stora och oförklarliga fenomen som vi alla är bundna till... kommer man någonsin förstå något av det? Eller kämpar vi ständigt med att försöka för att ett tag senare upptäcka att vi förstår ännu mindre än när vi började fundera?

De senaste halvåret har bara varit... ett virrvarr av detta. Senast nu i dagarna så kom en bebis till livet och en kvinna gick ur de. Många många fler såklart men inom min närmare krets tänker jag för stunden... och det är väl så det är antar jag, vi omges av det hela tiden, det överlappar varandra i ett enda stort virrvarr. Det är väl OK antar jag, om än väldigt smärtsamt... eller fantastiskt, beroende på vilket av de man pratar om såklart. Överrumplades precis av massa massa tankar... en del som jag inte ens vill tänka. Så jag ska bara försöka att inte göra det och inte ens skriva ner det här faktiskt...
Så vad? När man aldrig kan veta och alltid famlar i blindo, både gällande livets och dödens mysterium... ja då antar jag att man får tro? Gissa? Tippa? Så märker man väl kanske nån gång om man hade rätt eller fel... eller så slutar man kanske undra. Vad vet jag?
Jag måste nog ändå skriva att jag tror på något slags paradis/himmel/nirvana/whatever-you-call-it. Då man någon gång får träda in i det här tillståndet... av någon slags total lycka och lugn. Jag har dock ingen aning men inte heller något behov av att veta om detta kommer vara som en slags plats eller hurvida man kommer kunna uppfatta något sådant alls. Kanske att man bara långsamt lämnar minnen, känslor och annat som tillhör mänskligheten, och faller i dvala i det här nirvana-liknande tillståndet. Kanske? Men vad vet jag? Vad vet nån?
Ska nog gå och sova snart... om ett tag, behöver bli på lite bättre tankar... ska ta kort på mitt nya hår med, ni får se snart OK?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0