POPULAR FAQS

Heej allesammans!

De e ganska många som frågar mig om Eric Saades video till hans låt Popular, så jag tänkte delge mig av det som dom flesta undrar kring, så slipper ni gå nyfikna!

Hur gjorde du för att få va med i videon?
Faktum är, hur orättvist de än kan låta för alla Eric-fans, att jag inte sökte till den eller så. Jag är bekant med han som gjorde videon och han frågade mig om jag ville va med. Jag tyckte de lät kul så jag sa såklart ja. (EFTER de youtuba jag låten, haha you know me, vanligen noll koll på melodifestivalen^^)

Hur lång tid tar det att göra en musikvideo?
Jag troor att vi var på plats i kring 24 h? Eller i alla fall teamet som både kom före mig och gick efter. Jag menar jag var ju inte där hela tiden... sen e de ju massa förberedelser och efterarbete med klippning och sånt. Jag kan inte riktigt svara på frågan, men massa tid, pressat schema. Jag var där från morgon till natt, team + Eric va där ännu längre och tidigare^^

Var de kul?
Ja de va jättekul! Jag tycker ju generellt om allt estetiskt skapande, musikvideos är jättekul, ett fantastiskt redskap för artister att nå ut och förstärka sitt budskap. Jag gillar hela processen och trivs oftast bra med folket som rör sig i media-kretsarna. De va länge sen jag agerade och jag visste inte riktigt vad som förväntades av mig, men de gick superbra (hoppas jag teamet tycker också^^) och var väldigt roligt. Jag trivs bakom kameran med men de va en kul grej att testa på!

Känner du Eric?
Neeeej de gör jag inte^^ men han va trevlig och superduktig artist (:

Har du fler musikvideos på g?
Jag skulle förmodligen tacka ja till att va med i fler musikvideos, så länge projektet känns spännande och kul, men jag hoppas såklart att den nästa musikvideo jag medverkar i är min egen!!

Hoppas er nyfikenhet är stillad nu! Men om inte är ni såklart välkomna att komma fram å fråga mig om ni ser mig på byn eller på jobbet elller whereever, de e gulligt av er tycker jag. Man måste få fråga för att få veta ibland (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0