INTERNATIONELLA KVINNODAGEN

Mm... så ligger man hemma hos mamma med nackspärr och vag feber... var såhär igår med, öööh, försvinn, nu! Orkade kind of inte åka hem... såå... jag bad mamma hämta mig från jobbet. Gulligt att befinna sig på en plats med ett fullt kylskåp och diskmaskin när man e krasslig...

Hade tänkt skriva om helgen men gör de när jag kommit hem, och fått igång mitt internet (de e fett slött!!) och kan lägga in lite bilder å så...

Tänkte istället ägna en tanke till morgondagen... det är då internationella kvinnodagen. Jaha tänkte jag, är inte alla dagar allas?? De finns ju ingen mansdag...

Tyckte allt verkade lite skumt så jag googalde, och fick fram följande;
Internationella kvinnodagen verkar vara en dag som uppmärksammar könsdiskriminering och kvinnoförtryck runt om i hela världen. En dag då man lägger extra fokus och tanke på de olika orättvisor som funnits i historien och som finns nu. Samtidigt verkar det vara en dag då kvinnor hyllas och i vissa fall får presenter och sånt...

Det sistnämnda tycker jag verkar weird eftersom som sagt allas dagar är... ja allas, oavsett kön eller icke-kön, men de kanske känns relevant i andra samhällen...

Ska inte gå vidare i debatten, är alldeles för trött och krasslig för de, vill sova! GODNATT SEN!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0