LÄGER

Hemma hos mamma efter helgens läger med en av mina konfirmandgrupper! Hade väldigt roligt. Var trött som en liten murp, sena kvällar och stå ute och frysa halva veckan känns de som? Alla är i alla fall helt underbara! Kände mig dock riktigt lägerskitig så var tvungen att svänga förbi hos folkset och låna bastun ;)

Konfirmanderna övade på sin föreställning, den kommer bli superbra! Vi gick på Leva livet inne på China teatern i stan, den var awesome! Sen gick vi på resturang ute i lilla Skokloster...

Dom serverade tyvärr maten väldigt ojämnt, vissa i sällskapet fick vänta 25 min efter oss andra trots att vi förbeställt all mat(?) och en av mina ungdomar fick tyvärr lite plast i sin sallad och en annan serverades halvrå kyckling(panikgoogla salmonella??). För 200:- rätten var de ganska sug... dessutom var det storbildsskärm som visade "roliga/knäppa" klipp som jag mest kallar opassande då vi bland annat fick se bebiskaniner bli överkörda, håriga rövar och någon spy i ett glas... mmm?? Så de var inte så trevligt dessvärre... skulle avråda folks från att gå dit to be true...

Anyway så åkte vi hem till lilla lägergården sen igen och satt i mörkret och myste under Earth hour (visst släckte ni väl ner??) Sen fixade våra faddrar ett roligt spår, jag var en ungmö som i väntan på sin älskade ville höra poesi och vacker musik av konfirmanderna - dom var fantastiska som alltid!



Så det var kort sagt ett helt underbart läger, förutom resturangen då... men i övrigt var de super! Nu ska jag däcka framför soffan och Vampire diaries en liten stund, sen blir de hem till lägenheten och slappa vidare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0