NAKED

Hemma hos min mamma har vi ett badrum på övervåningen/kind of markplan(?), anyway, som är fullt av speglar. It's like, everywhere! Jag har alltid älskat de, men många av dom som varit hemma hos oss har kommenterat speglarna. Delvis att dom verkligen, omringar en, men kanske främst att det är en jättestor spegel som täcker hela väggen från badkaret och upp till taket... titta på sig själv när man duschar, badar, whaat?

Såg preics på ett avsnitt av "Keeping up with the Kardashians" där det till stor del handlade om att Khloe ska göra en nakenfotografering för en kampanj mot päls och djurplågeri. Hon nojjade otroligt inför plåtningen och man fick en liten inblick i hennes ångest över att vara den större tjejen i jämförelse med hennes systrar osv.
I mean look at her?? She's BEAUTIFUL!

De fick mig bara att tänka på hur mycke folk gör detta... förmodligen way more än vad jag någonsin kommer få veta (vad jag vill veta??) Jag tycker de e så... hemskt. I min familj har vi aldrig pratat speciellt mycket om vikt och vi har knappt haft en våg(??) tills min brosha blev intresserad av träning... jag har inte vägt mig på säkert... jaa sen vi var i Riga i somras och hittade hightech-vågar på spa-avdelningen, haha. Anyway - för mig känns det onaturligt att fokusera på vikt när de gäller skönhet.

Jag tycker de e synd att media inte visar en mer mångsidig bild av skönhet over all, men mer synd är det att så få verkar ha distans... jag menar, ingen kan få dig att känna dig maktlös eller otillräcklig utan din vilja. Det kanske gör dig arg att läsa detta om du tampas med din självbild, men läs vidare - det finns en kroppstyp som media föredrar. Delvis för att ppl makes money på att vissa är onöjda med sig själva. Tänk på vilken enorm industri som överlever pga folks dåliga självförtroende. Jag är en buisnesswoman myself, så visst det är bittert men är ditt jobb att kränga vissa prylar till folkset, can't really blame them for doing a good job? Även om de e hänsynslöst.
Fortfarande är poängen att folk lyssnar... det skulle inte vara så mycket fokus på hur modeller såg ut eller inte såg ut om de inte FÅTT ett exstremt inflytande. Av vem? Av dig, om du är en av dom som nojjar... ta det för vad det är. Det är bara en människa. Det är inget "du måste se ut såhär" eller "den här storleken är bättre än denna" om inte Du någonstans väljer de.

"Yeayea skönhet är inviduellt, varför visar inte media de?" Media är ingens mamma, de är en enormt vinstdrivande industri. Att gå omkring och vara bitter och ge ännu mer fokus åt de du stör dig på är att livnära de och ge de mer makt i ditt liv!

... och det här med "lätt för dig att inte lyssna you looks like a model". Wrong. För detta handlar egentligen Inte om hur någon ser ut, utan hur man ser på själv. Förstår du skillnaden? För faktum är, att ingen jag mött hittils som nojjat över s k skönhetsidealen (hittepå??) har varit rättvis mot sig själv när dom ser på sig själva. Ingen är ful, bla bla whatever, det handlar om a point of wiev. Face it alla är ful för nån och alla är vacker för nån, yea de gäller kind of alla skulle jag tro, och yea jag har blivit kallad ful, oh my. Dont let it get to you, you know it aint true! De e när du börjar tro att det ligger nån sanning i de - som de blir sanning!

Du har full makt över ditt liv, och allt i ditt liv är ditt! Ta det som är ditt och låt ingen annan styra dig nånstans eller till en syn på dig själv som du inte själv valt fullt ut!
Ibland önskar jag att jag kunde ruska om alla er därute som tänker negativa Osanna saker om er själva, shape up, oavsett hur du ser ut kan du vara vacker, sexig, söt, kaxig, whatever U want to!

Och ang speglarna i min mammas badrum - jag älskar de! Jag älskar att vara naken inför mig själv, studera mig själv, SE min själv! Faktum är att jag mår bättre av att vara lite nude ibland, boost yourself, you're beautiful!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0