SANGRIA

Du får känna efter lite och smaka av hur du vill ha den, men här e iaf grunden:
En flaska rött vin (vilket sort som helst)
Ca 2 dl Kranvatten
Ca 1 1/2 dl Socker
1 äpple (jag brukar ofta ha dom här supergröna minns inte va de heter, men alla passar tror jag)
1 stor apelsin eller 2 mindre. Jag älskar citrus-smaken så jag brukar ösa på lite 8)
En citron/lime
En eller två kanelstänger
Koka upp vattnet i en stor kastrull. När det kokar, häll i sockret. Låt sockret smälta och förena sig med vattnet^^ Sen ställer du av plattan, häller i vinet. Skär frukterna och häll i. Låt stå minst en timme, smaka sedan av! Sen kan du tillsätta något om du tycker de behövs mer av något. Jag brukar låta de dra i några timmar iaf... häll tillbaka i flaskan - dom två dl som blir över kan du skåla upp för att du lyckades göra en god sangria :P :P
Hoppas de blir bra! =)
Som några aver kanske redan vet är jag pretty awesome på att göra sangria! Tänkte dela med mig av mitt recept på det så ni också kan njuta av denna delikata dryck!
Det är ju lite inviduellt hur man vill ha sin sangria, personligen gillar jag den med ganska stark citruskaraktär, men smaka av och känn er fram!
En flaska rött vin (vilket sort som helst)
Ca 2 dl Kranvatten
Ca 1 1/2 dl Socker
1 äpple (jag brukar ofta ha dom här supergröna minns inte va de heter, men alla passar tror jag)
1 stor apelsin eller 2 mindre. Jag älskar citrus-smaken så jag brukar ösa på lite 8)
En citron/lime
En eller två kanelstänger
Koka upp vattnet i en stor kastrull. När det kokar, häll i sockret. Låt sockret smälta och förena sig med vattnet^^ Sen ställer du av plattan, häller i vinet. Skär frukterna och häll i. Låt stå minst en timme, smaka sedan av! Sen kan du tillsätta något om du tycker de behövs mer av något. Jag brukar låta de dra i några timmar iaf... häll tillbaka i flaskan - dom två dl som blir över kan du skåla upp för att du lyckades göra en god sangria :P :P
Lycka till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0