STRESS

På senaste tiden har jag jobbat väldigt mycket. Jag gillar att jobba och är en riktig arbetsmyra, men på senaste har glädjen börjat sina, jag är trött jämt och kan ändå inte sova. Jag är ofta på jobbet men får lite gjort. Jag vill räcka till till alla men känner mig ändå otillräcklig.

Jag har varit stressad förut, den här typen av negativ uttömmande stress. Känner att jag är på väg dit igen. Jag har försökt att blunda och hoppas att det går över av sig själv - men det gör det aldrig right? Ingenting blir bra av att förneka det och köra på som att ingenting har hänt. Just nu längtar jag mycket efter avslappning och avkoppling. Jag har slutat träna, meditera, göra yoga, äta frukt och massa sådant som gör att jag känner mig fylld av harmoni. Varför gör man sånt, speciellt när man vet att man mår så bra av de?

Man ska inte kompromissa med sig själv, sina vanor och sitt välmående. "Innefrån och ut" - kroppen speglar vad som pågår i själen, och just nu har jag glåmig hy, magont och sömnproblem. Vad säger de om min själ? Inte e de bra i alla fall...
Nej, jag måste hitta tillbaka till min inre frid, mig själv och sånt som gör mig lycklig  Jag vet vad jag vill och ska göra, jag behöver bara lite tid. Ikväll ska jag bara vara hemma, ta de lugnt, göra yoga-övningar, ligga på spikmattan, filosifera... de kommer göra mig gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0