HÖGA C

Heej!
Idag har jag varit ute och flängt. Jobbet, sångpedagogen och sen till blodcentralen - skriver mer om de senare!
Det gick jättebra hos sångpedagogen, vi kommer så bra överens och jag känner verkligen att jag kan utvecklas där. Att jag gör de och kommer utvecklas mycke till de kommande lektionerna. Som alla divasångerskor så drömmer jag såklart om att kunna sjunga höga noter, min drömnot/drömton att kunna ta sen jag var liten har alltid varit höga E, tonen som markant kickade igång hela Christina Aguileras karriär då hon fick Reflections-låten som är filmen Mulans signatur och förde med sig oändlig publiciet och kontakt med låtskrivare/bolag osv. Christina är ju som ni vet min stora favorit bland sångerskor, så det har alltid varit en dröm för mig att själv kunna bränna av den tonen med bravur!

Och idag gick jag stolt ifrån sångpedagogen och har starkt och klart klarat höga C! De e inte långt kvar people, min sångpedagog skrattade och menade att bättre kan jag när jag blev löjligt stolt - haha jag känner mig säker och trygg i att jag förmodligen kommer kunna ta min drömton! Fick också veta att jag sjunger 3 oktaver ganska exakt, än så länge!

För er icke-insatta försökte jag hitta en cool video där någon talangfull människa sjunger denna not. De var lite knep men här är en fil där Christina tar några korta ljusa C6 toner, vid 06:58.

Och här vid 07:58:
... och för er som tycker dehär e spännande och fascinerande hittade jag en annan video med Christina, där får ni många bra exempel också på min drömnot E6!! Visst kommer jag väl klara de??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0