HUR SKA JAG GÖRA?

Jag har rensat jättemycke i mina garderober, bland annat inför flytten imorgon... nästan hälften av mina kläder ska på något vis göras av med. Då är den stora frågan:

Jag gillar att ge bort kläder, de är ett enkelt vis att ge någon någonting. Mina kläder är väldigt välskötta och många av dom är ganska fina märkeskläder, tex. Miss sixty jeans... en liten tanke i mig säger att jag kanske skulle försöka sälja dom på tex. tradera, men jag har ett moraliskt dilemma:

det vore ju kul att få nån hundring för de finaste kläderna, samtidigt som jag egentligen inte behöver pengarna, jag överlever ju utan även fast de vore kul som sagt. Samtidigt tänker jag - hur många som får kläder tilldelade sig via sånna här hjälporganisationer får ett par Miss sixty jeans?? Alla människor förtjänar fina saker, inte bara dom som har råd med de...

Hur ska jag göra??
Snälla skriv i kommentarsfältet - de skulle va till stor hjälp! (ni kan ju va anonyma om ni vill, de gör mig inget, vill bara ha hjälp med lite åsikter)



Kommentarer
Postat av: Viola

Här där jag bor så kan man lämna in kläder till Second Hand och få pengar för det, vilket jag tycker är en väldigt bra deal. Jag orkar aldrig hålla på med tradera och sånt, men annars kan man ju kompromissa och ge bort lite och sälja lite :)

2011-10-29 @ 21:03:30
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0