PRODUKTER

För några dar sen fick jag en kommentar av Bella, har inte hunnit svara på den förens nu eftersom jag var borta hela helgen...

First off - wao va snäll du är, sånna här kommentarer kan ju göra ens dag!! Tack!
Men nu till svaret...


1) För att hålla min kropp mjuk och len använder jag främst Cocoa butter från Palmers. Jag köper den i Tensta centrum, men finns nog också i de flesta aftrobutiker. Har en ganska svag doft, men passar perfekt till mina parfymer. Smörjer in mig med den efter dusch eller när jag känner mig extra torr. Både på huden och läpparna. Vid kris har jag använt den som balsam också... det är ett måste i min handväska och varje gång jag reser någonstans! Det är det bästa jag någonsin använt!

2) För ansiktet har jag precis köpt en "age defense" kräm för personer kring 25. Har bara använt denna i några veckor så kan inte riktigt uttala mig. Men den sägs motverka ålderstecken - antar att vi märker hur de går i framtiden?^^ Clinique har väldigt bra rykte dock och jag har använt flera av deras andra produkter med gott resultat! (när jag är extremt torr händer det att jag har cocoabutter i ansiktet över natten)

3) Urban skin care har jag både som dagkräm, nattkräm och en speciell kräm att ha under ögonen. Jag har köpt den från Fleur de sante och den är anpassad för människor som lever där det är mycket avgaser, tex. New york. Jag är ju en del i stan, och även fast det inte är speciellt mycket bilar i city om man jämför med vilken annan huvudstad som helst, så tycker jag den gör min hy gott! Den här har jag använt i några år nu och måste säga att de e väldigt prisvärda!

4) När jag hinner har jag gärna ler-masker. Har köpt en tub med lera i, också från Fleur de sante, som funkar jättebra. Tycker också om peel-off masker och brukar köpra dom på tex. Ica. Har inget spec. märke jag rekomenderar eller så - jag försöker att göra någon ansiktsmask en gång i veckan minst...

5) När jag tvättar ansiktet på kvällarna brukar jag använda en ansiktsrengöring jag fått från Stockholmsgruppen. Vet inte vad den kostar alls eller vart man får tag på den, men jag skulle testa deras hemsida. Den är jättebra, funkar dock ungefär som Lactacyd.

Andra saker jag försöker tänka på för att hålla min hud i trim är att inte duscha för ofta. Vatten är uttorkande och det ultimata för huden är att duscha i genomsnitt 3 gånger i veckan. Även om det är skönt att duscha/bada och man känner sig fräsh efteråt är det inte ultimat för din hud. När jag duschar så använder jag sällan/aldrig duschkräm. (!!!) Under armarna har jag rakgel, men i övrigt sköljer jag bara kroppen med vatten, alternativt med cocoabutter i oljeformat (köps på samma ställe) eller en naturtvål-scrub från LUSH som heter Buffy. För en peeling-effekt kan man använda tex. honung och socker och gnugga sig med!



Kommentarer
Postat av: Bella

Tack för svaret, så gulligt av dig

O göra en helt inlägg. Ganska sugen på att prova cocoa butter eftersom att jag blir så torrt nu under vinter. Ha en fantastikt dag :)

2011-10-11 @ 06:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0