THE VAMPIRE DIARIES

Som ni vet så tycker jag verkligen om TVD - tittar på de nästan varje dag! Kan verkligen rekomendera de till er som gillar följande:

• Intressanta karaktärer! Serien bjuder på en mängd olika karaktärer som man följer och får se utvecklas. De flesta karaktärerna är väldigt flersidiga och känns väldigt verklighetstroget.

• Vampyrer, varulvar och häxor. Jag kan inte mycke om varulvar, men både häxorna och vampyrerna känns ganska "bra" på de viset att dom som har gjort serien, och kanske främst författaren av böckerna har tagit stor hänsyn till sägner och vad som generellt sett ingår i myterna. Sure Salvatores har sina magiska gå-i-soljus-ringar osv, men de e hela dehär dö i solljus, träpålar, silverpålar, järnört, kan inte komma in i bostäder utan inbjudan osv. Tycker dom gör det bra med hela har-dom-en-själ-grej också. I böckerna kan dom inte färdas över öppet vatten om dom är för vampyriga, dvs dricker människor, känner ingen skuld osv. Det blir intressant att se om dom kommer ta de till tv-rutan så småningom, de har man ju knappt sett sen Dracula?

• Relationer. Vän, ovän, flirt, ex, förälder, love of your life, syskon - you name it! Det är många olika kopplingar karaktärerna emellan. Inte så det blir rörigt, men det håller en definitivt upptagen att fundera kring hur alla hänger ihop med alla och hur det kommer bli och hur man önskar att de blir...

• Bra manus. Jag är en riktigt sucker för rörande tal av ånger, vrede eller kärlek. Jag fäller ofta en tår till TVD och mitt hjärta värker för alla karaktärerna. Åh! From time to time är dom ganska fyndiga med, vem älskar inte en quick line?

Jag kollar på TVD på tv 6, säsong 3 börjar fredagen den 18 november klockan 1900! Jag har köpt båda dvd-boxarna, men om man vill kolla online finns det många sidor! Googla bara "The vampire diaries watch online". Det kräver såklart en bra internet-anslutning...

Kika in den här, bläddra neråt, där står en lista med alla episoder, de e lite reklam men de e bara å klicka! (såg att de har säsong 3 med... har inte sett den ännu aah kommer jag kunna hålla mig till Sverige-premiären?)

Värt att nämna är väl att jag faktiskt inte var så inponerad när jag började kolla på serien. De va mamma som övertalade mig att ge den en chans, jag är ju ett stort vampyrfan över lag men jag trodde faktiskt inte att serien skulle bli så bra som den är nu! Första säsongen är bra, men den växer avsevärt under säsong 2 måste jag säga. Avsnitten blir mer "krångliga" och det blir fler sidestories.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0