4 FEMALE

Christina Christina... behöver jag ens säga något? Jag tjatar ju om henne jämt känns det som? Christina är en av mina absolut största förebilder och jag har alltid gillat hennes musik, ända sen hon klev ur Mickey mouse club och blev internationell stjärna med Genie in a bottle back in 98:

Jag köpte byxorna, jag målade ögonlocken, jag lärde mig dansen. Wao det var tider... jag måste varit kring 11 år då den här släppts, har fortfarande kvar blandskivan den är med på. Jag bandade hennes videos från mtv (yuup, före youtube my friends, vi hade inte ens en dator, och ja - de var innan dvdn också!)

Christina är en kick-ass-talentet sångerska som dessutom verkar ha god känsla för marknadsföring. I över ett decenium har hon lyckats provocera och fascinera. Dessutom är hon en riktig stilkameleont!

Hon är ständigt föränderlig och utmanar sig själv som artist. Postar en video från varje stil nedan:








Jag kan omöjligt välja en stil eller en period i hennes karriär som är min favorit. Jag har hittils uppskattat allt hon gjort i sin musikaliska bana. När hon släppte hennes album Stripped i slutet av 2002 var jag kring 14 och det albumet och intervjuer från den tiden vet jag har påverkat och format mig mycket som person - jag gillar den jag är och jag är tacksam för att jag fick en så bra förebild när jag var så ung. Jag var också på hennes konsert i Sverige 2003 och det var verkligen en fantastisk upplevelse!

Det finns extremt många bra intervjuer med Christina där hon inspirerande pratar om bland annat självbild, vikten av att lyssna till sin inre röst, att inte låta sig trampas på mm. En av mina favoriter är E! Special och även om den mer fokuserar på Christinas liv så tycker jag den ger en bra bild av henne och varför hon är min förebild:



Om du vill se dom övriga delarna hittar du dom här:
Del 2
Del 3
Del 4
Del 5
Del 6
Del 7
Del 8
Del 9
Del 10
Del 11
Del 13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0