NY TV

God morgon!
Hoppas att ni sovit gott, de har iaf jag gjort vill jag lova! Var heelt däckad igår efter jobb och flytt - har säkert sovit i 10-11 timmar!
Men nu känner jag mig riktigt pigg och utvilad, definitivt redo för en shoppingdag! Köpte också en tv igår (yey!!) så nu sitter jag nere i mitt lilla krypin vid  m i n   e g e n   d a t o r !

Ni ska få se tvn sen när jag fått lite ordning i mitt "rum" eller vad jag ska kalla de. De jag kan avslöja är att det är en 40 tum, 100 hatch, från Grundig som jag köpte på Elgiganten!

Appropå det asså jag lackar ur på dålig personal på elkedjor... först åkte jag till Mediamarkt för dom har sjukt bra tv-annonser. Var där för en vecka sen men dåv ar tydligen alla tvs under tio tusen slut (eh annonserna visade tvs för ca 4-5000) Dom bad oss komma tillbaka efter torsdagen (dvs i förrigår) för då hade dom fyllt på lagret.
Efter att ha väntat i ca 30 minuter fick vi äntligen hjälp av en av killarna som packade upp tvs, troligen insåg de 4 personal som packade upp tvs att kön till support var oändlig och det bara var en personal som hjälpte kunder... efter att jag uttryckt mina önskemål om min blivande tv berättade han att modell efter modell vi tittade på vad slut, men om vi ville köpa en tv för 7000 eller mer så fann de. (mmh?) Sedan fick han plötsligt bråttom till någonting annat så han bad en kollega ta över. Kollegan stod och tugga tuggummi, satt vid datorn och lekte med sin pojkvän...

Då tänkte jag att det var dags att dra. Delvis för att alla verkade skita i mig och mamma, delvis för att jag såg skräcksenarier spelas upp för mitt inre OM det skulle vara något fel på min tv. Siba all over och jag kan inte ta det bara!!

När till sist tjejen vände sig mot oss backade jag långsamt bakåt och sa att de var bra tack, vi vill inte ha någon tv vi åker någon annanstans. Hon följde efter oss med en omotiverad bitchig attityd och försökte kränga 50 hatch tvs till oss, som jag tidigare sagt att jag inte var intresserad av. Inre skräckscener om dålig support jagade mig och vi tackade snabbt och artigt för oss, småsprang ut från mediamarkt och brummade till ELGIGANTEN!

På Elgiganten möttes vi som tur av bra kunnig support som tog sig tid med oss, dessutom fanns alla tvs som han visade oss. (till skillnad från Mediamarkt då dom först sålde in oss på en tv, sen efteråt berättade att den var slut. WTF?) Jag köpte min tv hos Elgiganten, som btw har slopat sina självrisker (good to know!)

Neej nu e de dags att spela WII. Talk to ya'll later!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0