PERSONAL EFFECTS

Innan jag gick och la mig igår tittade jag på en film, Personal effects heter den och är med bland annat Ashton Kutcher. Jag visste inte riktigt vad filmen handlade om när jag började titta, men det blev i alla fall en stor gråtfest för mig hela filmen igenom... vet inte varför jag blev så rörd av den - men den handlar om olika personer som mist någon familjemedlem genom ett våldsbrott. Man följer tex. en familj där ena barnet/systern blev våldtagen och mördad, och en annan familj där pappan/mannen blev mördad utanför en krog...
Man följer lite rättsprocesser, deras bearbetning och tankar osv. Blev väldigt berörd, de va en bra film...
Jag kollade trailern nu i efterhand, men tycker inte den rättfärdigar den känsla filmen ger, så jag lägger inte upp den här. Men kika om ni vill...

Det är som att vissa filmer man ser når ut och rör någonting i ens inre. Det är som att man har en tyst konversation inom sig medans man ser filmen. Det var en sån film för mig, tror de e därför jag gillar den så mycke...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0